fredag 10 juni 2011

Hjälpa eller inte hjälpa!

Ja dillemmat att vara just jag ;) , hamnar ofta i den sitsen å de är därför jag tänker på de för jag tycker de är lite jobbigt.
Min mamma är ju likadan så jag förstår ju vad jag fått de från, just ge allt av sig sj hela tiden.
Jag beger aldrig gentjänster men uppskattar när nån ställer upp tillbaka och tänker på mig.
Har hamna i många såna situationer denna månad, tex jag kan ge bort sjukt mkt kläder å när jag behöver så köper jag av den personen , ja jag går ju med på det å ni kanske är tycker jag e dum som bara ger bort men jag vill ändå att mina vänner skall få de å om jag eller mina barn inte använder det så är jag så glad om dom å deras barn kan få det. Känner lite så att ibland kan man hjälpa en annan och då gör man de å ibland behöver man hjälp sj, jag tror de jämnar ut sig när livet är slut om man inte hamnar med dom som bara tar tar å tar.
Sen detta med FB så fort nån ber om något kollar jag mina möjligheter att hjälpa å även med mina vänner å sambon om han /dom kan hjälpa men de verkar inte vara så andra gör :(

En tanke bara!